Fuel Your Ambition

Spring…

23cec17bb395b4c313b182945f96a9d6

Kohati tundub see küll uskumatuna, aga kevad on vaikselt-vaikselt ligi hiilimas. Ilm läheb ilusamaks, tuuleõhk soojemaks ja päikesepaiste kutsub toaaknaid avama ning värsket õhku ka tuppa laskma. Tänavatel ja metsaradadel on lumelapid kadunud, nii et libeda- ning külmapelglikumad jooksuharrastajad on oma tossud taas jalga saanud. Tänaval jalutades on märgata, et inimesed tunnevad taas rõõmu väljas olemisest.

Suvigi ei ole enam kiviviske kaugusel…fingerscrossed… ja mida lähemale me jõuame juunikuusse, seda enam hakkavad inimesed mõtlema rannavormile. Võiks ju mõningad kilokesed kaotada, eks? Kui mingi ime kombel (arvestades viimase nädala ilmasid), suvi algab juuni keskpaigust, siis jõuaks 3 – 5kg maha võtta küll. Üldiselt on inimestel soovid palju ambitsioonikamad – 1,5 kuuga kaotada 10kg vms. Neile ma ütleks, et on jäänud paar-kolm kuud hiljaks või peaks leppima vähesemaga. Siinkohal ma räägin tervislikust kaalulangusest, mille puhul arvestada ~2kg kaalu langust kuus.

Inimesed soovivad tulemusi näha kiiresti ja kohe. See omakorda tingib võtma ette ekstreemsusi. Näiteks, kolmapäeva hommikul  ma nägin, kuidas spordikeskuse garderoobis üks mees pani selga musta kilekoti (pmts prügikott) ja lisaks peale pikakäistega kampsuni. Ilmselt ta läks jooksulindile või rattale higistama…oh god why?!? Kilekoti sisse mässimist ma pole aastaid näinud. Arvasin, et see müüt on rahva seas välja surnud…boy was I wrong. Veel leidub inimesi, kes usuvad kilekoti ime võimetesse – mässides end kile sisse on võimalik “sulatada” oma pekk maha. Loodan, et vähemalt sauna ei läinud kilesse mässituna 🙁

lets-wrap-it-up-cat-in-plastic-wrap-funny-cat-memes-online-casino-real-money-1G3C6H3G

Õnneks tegemist on erandiga ja põhiliselt langetab inimene kaalu läbi toitumise. Kuid kevade saabudes on ajakirja kaantel võimalik lugeda “uutest” trendikatest dieetidest või toidulisanditest, mis aitavad kaotada palju kaalu lühikese ajaga…if it sounds to good to be true, then it is!

Toon välja mõningad näited:

Mahla detox

Teatud periood (nt 10 päeva) ei tohi süüa tahket toitu ja lubada võib ainult puuviljamahlasid (piiratud koguses!). Pooldajate põhiargument, et detox aitab puhastada su maksa ja neerusid toksiinidest ning selle abiga väheneb ka kaal…

pzv5j7l

Maksa ja neerude funktsioon kehas on puhastada keha jääkainetest. Seda nad teevad 24/7 iga päev ilma, et neid oleks tarvis mahlaga läbi pesta. Ainult puuviljamahlast toitudest jäävad saamata asendamatud aminohapped (loe: valku) ja rasvhapped (nt Omega 3). Kõigele lisaks saab endale sisse juua suures koguses suhkrut. Kui eemaldada puuvilja kõige kasulikumad osad viljaliha ja/või koor, siis tulemusena saame värvilise suhkurvee, mille vitamiiinide ja mineraalide sisaldus on marginaalne võrreldes tervikliku puuvilja endaga. Minu soovitus on mitte teha mahla dieete ja igapäevaselt eelistada puuvilja söömist, kui sama puuviljamahla joomist.

Hapukapsasupi, peedi, õuna või sarnane analoog

Üldjuhul toitutakse vaid ühest madalakalorsusega toiduainest (100gr peakapsast ~20kcal). Lubatud nädalane kaalukaotus on kuni 10 kg . Süües nädal aega ainult kapsast su kehakaal võib tõesti väheneda kuni 10kg, kuid kohe kindlasti see ei ole 100%-lt rasva arvelt. Suurema osa moodustab veekaal, siis väärtuslik lihasmass ja midagi ka rasva arvelt. Seega antud dieedi kaalukaotus ei ole püsiv, sest nii kui lähed oma tavalise toitumise juurde tagasi tuleb ka kaal tagasi. Nüüd oled taas alguses, kuid isegi kehvemas seisus, kuna kaotasid ka lihasmassi ainult kapsast süües. Viimane mõte kehtib ka mahla detoxi korral.

main-qimg-fa0f79cb97212d0b6f9198f51820661a-c

Hapukapsa ja mahla detox on vaid jäämäe tipp. Interneti avarustes on kümneid ja kümneid imedieete, mis lubavad uskumatud tulemusi. Ei soovita ühtegi neist proovida, kuna nad ei ole tervislikud ega jätkusuutlikud. Kaalulangetust tuleb teha tasa ja targu. Juhul kui see suvi ei saavutagi oma “unistuste” rannavormi, so what? Pigem ära kiirusta ja hakka sihtima järgmist suve, et need tulemused oleksid püsivamad. Kui otsustasid algust teha, siis jäta meelde põhiline:

17622070_10211938505479045_2021503018496170990_o

Põhiline, mis määrab ära, kas sa kaotad kaalu või mitte, on kalorid. Mitte maagiline makrode suhe või  “superfood”. Kui sa sööd vähem, kui sa päevas kulutad – kaal väheneb. Üldjoontes nii lihtne see ongi. Läheneda tuleb kaine mõistusega ja vältida ekstreemsusi.

Vali endale sobiv, jätkusuutlik lähenemine, pea sellest kinni ja tulemused on kerge tulema 🙂

16836165_1676878332611970_6643985867672956419_o

Stay tuned! 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *