Fuel Your Ambition

Uusaastalubadused

1

Uusaastalubadused ehk new year, new me… eeldan, et osa meist üritab alustada aastat “värskelt” lehelt. Tihtipeale üks lubadustest on liigutada end veidi rohkem või süüa tervislikumalt. Iseenesest algatus on igati kiiduväärt. Kurbusega olen kõrvalt aga näinud, kuidas inimesed alustavad küll trennidega või kaalulangetusega suure hurraaga, kuid see üldiselt raugeb veebruari alguseks või paremal juhul märtsiks. Miks nii?

Seatakse endale utoopilisi eesmärke. Inimene, kes pole trenni teinud, seab eesmärgiks käia jõusaalis 3-4 nädalas või keegi teine soovib saavutada oma unelmate keha uueks rannahooajaks, teadvustamata endale, et ülekaal on olnud mitmete aastate “töö”. Loobutakse päeva pealt kõigest halvast (loe: magusast) nagu jäätis, tordid, saiakesed vms, mida peetakse kõige kurjajuureks.

calories

Niiviisi käitudes viiakse end tasakaalust välja. Mõte, et midagi enam ei tohi, mis varasemalt pakkunud suurt naudingut (for me Ben & Jerry’s for sure 😀), viib stressi. Mingi hetk lüüakse käega, sest katsumus käis üle jõu. Mis on selle jutu mõte? Kui otsustasid see aasta muuta enda harjumusi tervislikumaks, alusta täna! Mitte homme…

tomorrow

Kui alustasid täna, tee muudatusi samm-samm haaval. Kui teed pisikesi samme, mitme kuu või aasta pärast võivad need tunduda juba suure hüppena edasi! Näiteks, kui plaanis on end rohkem liigutada, alusta kasvõi sellest, et eelistad rohkem jalgsi liikumist või alustad trennisaalis käimisega 1 kord nädalas. Kui see kujuneb harjumuseks, lisa üks trenn juurde…. ja nii kuni leiad, mis on jätkusuutlik SINU jaoks.

gone

Toitumisega on täpselt samamoodi. Näiteks, loobuda esialgu karastusjookidest ja juua rohkem vett selle asemel või teinekord Snickersi batooni asemel võtta õun, banaan või mandariin. Tervisliku kehakaalu omamiseks ei pea loobuma kõigest heast ja paremast, vaid peab leidma tasakaalu. Mulle ikka ja jälle meeldib tuletada meelde 80:20 reeglit ehk 80% kaloraažist tuleneb täisväärtuslikust toidust (puuviljad, juurviljad, köögiviljad, täistera tooted, kala jne – võimalikult vähe töödeldud ühesõnaga) ja ülejäänud 20% magustatud jogurtist, pitsast, tükist koogist vms. Ma usun, et see lähenemine on enamusele palju jätkusuutlikum (ise ka harrastan) ning tervislikum harjumus kui täielik loobumine. Kas tõesti arvad, et oled valmis loobuma elu lõpuni nt šokolaadist? Paar kuud võib olla tõesti peab vastu….aga üks päev avatakse oma kapi/lauasahtel ja süüakse nagu niuhti terve 200gr Anneke šoks ära. Olgem ausad meil kõigil on olemas kuskil magusavarud “peidus” 😀

chocolate

Ehk tervislikum “mina” ei ole mingi üks uusaastalubadus, millega lahendad korraga oma tervise harjumused. Inimesed, kes teadlikult jälgivad ja liiguvad (nö süsteemi sees), tegelevad endaga igapäevaselt. Need on ka tihti need inimesed, kelle kohta öeldakse ala “tal on geenidega või seedimisega vedanud”. Tegelikkuses seal taga on kõrge enese teadlikus, mis toimib automaatselt ja märkamatult! Aastatega välja kujunenud harjumused 😉

Edukat aastat!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *