Queen AK - Fitness, Food & Fun

Miks peaks ja võiks kõndida 10 000 sammu päevas?

redd-angelo-14423

Kindlasti oled kuulnud, et inimene peaks ühe päeva jooksul kõndima vähemalt 10 000 sammu, et olla terve ja püsida vormis. Kuid miks just kümme tuhat ja kuidas seda saavutada?

Kümne tuhande sammu kõndimine tervise ja kaalulanguse eesmärgil sai esmalt tuntuks Jaapanis. Sammulugeja uurija doktor Catrine Tudor-Locke ütleb, et algselt ei olnud uuringud seotud tervisega. Samuti näitasid uuringud, et kümme tuhat sammu ei ole maagiline number, mida saavutada, kuid hea indikaator, kui aktiivne peaks inimene päeva jooksul olema. Seda numbrit on uuringutes seostatud ka mitme tervisenäitaja paranemise (vererõhku alandav mõju, vere insuliini- ja glükoositaseme korrastumine) ning parema füüsilise vormiga.

Kui sa ei ole jõusaali, rühmatreeningute või jooksmisega sinapeal, siis kõndmine on just sulle. Kõndida saab igal pool ja see on üks lihtsamaid treeningviise.

Kuidas saada vähemalt 10 000 sammu?

Mitteaktiivne, istuva töö ja eluviisiga inimene teeb päevas keskmiselt 3000 kuni 5000 sammu. Ehk jalutab hommikul autoni, auto juurest töö juurde ja tagasi. Heal juhul käib ka korra päeva jooksul väljas söömas ja poes. Selleks, et saada kokku kümme tuhat sammu, tuleks päeva jooksul, olenevalt sammu pikkusest, läbida vähemalt kaheksa-üheksa kilomeetrit.

Kui sa ei ole seni väga aktiivne olnud ja sinu sammude arv päevas jääb kolme tuhande kanti, sea endale eesmärgiks kõndida lisaks tavapärastele sammudele veel viissada sammu päevas rohkem. Lisa iga nädal järgmine viissada sammu ja 14. nädala lõpuks on kümne tuhande piir käes. Kui viissada tundub liiga lihtne, lisa tuhat!

Lisaks võta kasutusele alljärgnevad lihtsad nipid.

  • Auto, bussi või taksoga sõitmise asemel kõnni igale poole kuhu võimalik. Olgu selleks siis tööle või koju minek, poes käimine või sõbrale külla minek, oluline on, et transpordi kasutamise asemel läbid sa selle vahemaa käies.
  • Kui võimalik, tee peale igat tundi või kahte töö juures väike paus ja mine jaluta üks 5-10 minutiline ring. Lifti ja eskalaatorite asemel kasuta treppe.
  • Kodus nõusid pestes sammu ühelt jalalt teisele. Iga liigutamine lisab samme juurde.
  • Lõuna ajal vali söögikoht, mis on sinu töökohast võimalikult kaugel.clem-onojeghuo-197847
  • Šoppa! Šoppamine on ideaalne viis, kuidas oma sammude arvu päevas suurendada. Isegi siis, kui sa käid asju vaid vaateakendel vaatamas, on lisasammud garanteeritud.
  • Muretse endale sammulugeja. USA-s tehtud uuringu kohaselt kõndisid sammulugejat kandnud inimesed keskmiselt 2000-2500 sammu päevas rohkem. Sammulugeja motiveerib sind rohkem liigutama ja pingutama. Kui sammulugejale kohe raha kulutada ei taha, siis on enamus nutitelefonides olemas vastav äpp või vajadusel saab selle ka alla tõmmata.
  • Asenda õhtune telekavaatamine aktiivse tegevusega. Mine jalutama ja võta koer või sõber kaasa, korista kappe, mängi lastega. Kui sul koera ei ole, laena sõbralt või pereliikmelt.
  • Kui tekib meeletu magusa söömise isu – mine kõndima! Nii kulutad kaloreid nende sissesöömise asemel.
  • Challenge! Võta sõbrad kampa ja tehke kõndimise challenge. Koos on lihtsam ja samuti saab üksteist niimoodi motiveerida rohkem liigutama.

Aeroobne samm

Trenniks saab lugeda vähemalt 30 minutilist, tempokat, ilma pausideta kõndi. Oluline on kõndida 30 minutit järjest, mitte ainult paar sammu siin ja paar sammu seal. Viis või rohkem kordi nädalas aktiivset füüsilist liikumist parandada tervist ja füüsilist vormi.IMG_6568

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *