Train The Trainer

Puhkus ja trenn – Let’s mix it up

FA16_MT__WT_NTC_NIKE_PRO_BRA_EJAGER_JRULE_14997

What?! Sa teed puhkuse ajal trenni? – tüüpiline küsimus mulle. Uskuge või mitte aga jah meile treeneritele tegelt meeldib enamasti ise ka trenni teha ja eks see on ka üks põhjuseid, miks see amet on valitud 😀 Seega tundub ainult loogiline, et me tahame puhkuse ajal  trenni teha, avastada midagi uut ja unustada regulaarselt saalis toimuv.

Mida me teeme ja mida saad ka sina teha, et puhkuse ajal tavalisest treeningrutiinist välja saada? Mõned mõtted siin:

  • Mine matkama – Leia mõni vinge rada või go crazy ja sumpa ise suvaliselt läbi metsa ning avasta meie ilusat Eestimaad. Neid kohti on nii palju, kus ei ole käinud ja mida ei ole veel näinud oma kodumaal, et lausa patt on seda endale tunnistada. Trenni osas on kerge tempoga käimine üks paremaid kardio harjutusi sinu südamele ning kui mõnusalt raske matkakott ka seljas+mõned künkad/trepid tee peal, siis jõutreeningule saab samuti linnukese kirja panna.AR-150919980
  • Otsi ülesse ratas – Autoga on hea ühest punktist teise vuhada, aga ratas…vot see on ikka õige stuff. Kasuta puhkuse ajal ratast põhilise transpordivahendina või võta iga päev ette mõni tore hommikune/õhtune sõit, millega jällegi saad naabrust uudistada ning suvist ilma nautida. Kui tahad raskemat väljakutset, siis vali sõiduks pikem distants või leia mõned mäe künkad, kust saab ülesse vuhada. Või tee hoopis natuke mudast maastikurallit 😀
  • Proovi uusi rühmatrenne – On täiesti loogiline, et tööd tehes lihtsalt kujunevad välja kindlad trennid kuhu jõuad. Puhkuse ajal on sul aga võimalus ka see graafik pea peale pöörata. Võta oma lemmik spordiklubi tunniplaan lahti ja vali tavapärase Bodypumpi või kõht,selg,tuhar trenni asemel midagi teistsugust ja võibolla isegi alguses natuke hirmutavat. Usu mind you’re gonna have fun!
  • Ole iseenda treener – Üks lihtne variant trenni tegemiseks, mida paljud ei ole veel avastanud, on erinevad treeningplaanid interneti avarustes ja ka äppide maailmas. Leia mõni huvitav harjutuste kombo ja tee seda õues vabas õhus. Saab ju pea 9 kuud seal kinnises spordisaalis rügatud. Mina soovitan kasutada kindlalt oma lemmikvahendit ise treenimiseks – Nike+ Training Club äpp. Vabandan juba kiirelt ette ära kõigi teiste spordibrändide fännide ees, aga meil Kristiinaga on kahjuks ainult üks armastus – It’s all about Nike 😀 Igatahes on NTC äpp üks parimaid variante iseseisvalt treenimiseks. Teed lahti, valid tujule vastava trenni, aeg läheb käima, harjutused näidatakse kõik ette ja ainult küta teha. Easy! Lisaks NTC äpp läbis just just mega suure uuenduskuuri, seega on seal kõik uus ja põnev. Rohkem infot leiad siit – http://www.nike.com/us/en_us/c/nike-plus/training-app

FA16_WT_NTC_NIKE_PRO_BRA_KGODSO_03049

  • Hüppa, hüppa, hüppa – Praeguseks on juba nii paljudel tuttavatel ja sõpradel koduaias mõni batuut. Kui näed mõnda, siis kasuta võimalust ära ja mine hüppa kasvõi 10-15min batuudil (Aga küsi luba ka ikka 😀 ). Esiteks on see marulõbus, teiseks see põletab u 650 kalorit tunnis ja kolmandaks on see väga hea kardio ning lihastreening, mis arendab koordinatsiooni. Ja kui sa ei silma ühtegi batuuti, siis vana hea hüppenöör on ülimalt lahe trennisõber. Võimalus meelde tuletada lapsepõlv ja kõik vinged trikid, mida vanasti sai tehtud.
  • Mine randa – Kuidas see trennina arvesse läheb? Lihtne. Võta kaasa kas pall, sulgpalli reketid, frisbee, mõni teine taoline mäng või hoopis kõik ning aja rannas rahvas mängima. Liiva peal või vee sees joostes võib väga lühikese ajaga ülimalt intensiivse trenniga hakkama saada + pruun keha on jube kerge tulema (rannalinal pikutamine ongi liiga mainstream päikese võtmise meetod 😀 ). Eriti põnevaks saab asja teha ka väikse challengiga, nt kes frisbee põõsasse lennutab või maha kukutab, see teeb prääksuga küki/kätekõverduse/kosmonaudi, you name it. Ja muidugi mine uju ka!
  • Tee kõike, mis ette jääb – Ehk siis ole aktiivne, ära ütle mugavuse pärast EI. Mine proovi ja avasta või tee midagi, mida ei ole ammu teinud. Puhkuse ajal ei pea treening jääma oma tavaraamidesse. Astu nendest välja! Trenn algab lastega mängimisest, suurkoristuse tegemisest, metsas marjade korjamisest ja läheb kuni mõnest rahvajooksust osa võtmiseni välja. There is no limit!

download

Puhkus on selleks, et võtta aeg maha, arendada ennast ja tulla mugavustsoonist välja, sest olgem ausad, tavarutiinis olles on seda palju palju raskem teha. Tee midagi uut, naudi seda ja ole õnnelik!